کاغذ سنگی ضد اب

سلام و عرض ادب.مهندس جواد رستمی هستم کارشناس تولید محتوا از شرکت پارس بافت گلستان در خدمت شما عزیزان هستم تا در مورد محصول جدیدی در مورد محصول کاغذ سنگی ضد اب {کاغذ سنگی ضد اب } توضیحاتی ارائه بدم. امیدوارم از این مقاله لذت ببرید

3033
1402/11/7
کاغذ سنگی ضد اب

 "معرفی کاغذ سنگی ضد آب:

یک تکنولوژی و نوآوری اکولوژیک توسط شرکت دانش بنیان پارس بافت گلستان به تازگی توسط نیروو متخصین همین مجموعه طراحی و ساخته شده است که این محصول برای اولین بار توسط شرکتدانش بنیان پارس بافت گلستان برای اولین بار در کشور و کاملا بومی سازی شده یعنی این دستگاه نسبت به نمونه های خارجی تا یک پنجم کاهش هزینه تولید اولیه دستگاه رو داشته و نکته جالب این دستگاه خدمات و پشتیبانی بسیار خود و درسترسیست که مجموعه پارس بافت بصورت 24 ساعته به مشتریان عزیز و گرانقدر عرضه میکنه."

  • محصول کاغذ سنگی ضد آب و نیاز به آن در صنایع مختلف
  • جموعه دانش بنیان پارس بافت اولین طراح و سازنده دستگاه تمام اتوماتیک تولید کاغذ از سنگ در کشور، که موفق به ابداع و ثبت گواهی اختراع این محصول میباشد.

    پارس بافت با ساخت این ماشین و تکنولوژِی کاغذ سنگی موفق به حفظ  در محیط زیست و منابع های ملی شده است تا  ایندگان نیز از این هدف بزرگ بهرمند شوند.

    آیا تا به حال در مورد دستگاهی شنیده اید که می تواند بدون استفاده از قطع شدن شاخه ای از درخت ویا نیاز به مصرف شدن یک قطره اب  کاغذ تولید کند ؟

    ماشین کاغذ سنگی دقیقاً این کار را انجام می دهد

    برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید : 09120172006

    برخلاف تولید کاغذ سنتی، که به قطع درختان و مصرف زیاد اب متکی است  ، دستگاه کاغذ سنگی کاغذ را از سنگ آهک، یک منبع پایدار و تجدیدپذیر، تولید می کند. سنگ آهک فراوان، غیر سمی است و در سرتاسر جهان یافت می شود. استفاده از این ماده برای تولید کاغذ نه تنها به کاهش جنگل زدایی کمک می کند بلکه مصرف آب و انرژی را نیز کاهش می دهد.

    ماشین کاغذ سنگی و یا دستگاه کاغذ سنگی یک فناوری پیشرفته است که صنعت کاغذ را متحول کرده است.

    از یک فرآیند تخصصی استفاده می کند که شامل تبدیل سنگ آهک به پودر ریز، مخلوط کردن آن با رزین و سپس پخش کردن مخلوط به صفحات کاغذ است. سپس می توان از این ورق ها برای کاربردهای مختلفی مانند بسته بندی، چاپ و حتی نوشتن استفاده کرد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این فناوری کاهش ضایعات در طبیعت  است. دستگاه کاغذ سنگی می تواند کاغذ و پلاستیک زباله را بازیافت کند و آن را به کاغذ سنگ تبدیل کند و راه حلی عالی برای کاهش محل دفن زباله ها ارائه کند، با این کار دیگر نگران طبیعت ومحیط زیست برای ایندگان نیستیم

     

    دستگاه کاغذ سنگی پارس بافت نیز سازگار با محیط زیست و پایدار است. در فرآیند تولید نیاز به مصرف اب و یا قطع شدن شاخه ای از درخت نیست  و در نتیجه محصولی با کیفیت که یک انرژی پاک میباشد را تولید می کند و یک راه حل ایده آلی برای مشاغلی که برای شروع کسب کار خود از طرح حمایت از محیط زیست میباشد این فرصت را ایجاد میکند. علاوه بر مزایای پایداری و تجدید پذیری ، کاغذ سنگی نیز بسیار بادوام تر نسبت به کاغذ های سنتی میباشد.

    مقاوم در برابر پارگی و می تواند در برابر دمای شدید مقاومت کند.

    این باعث می شود برای محصولاتی که به استحکام و دوام نیاز دارند، مانند برچسب ها، نقشه ها و بسته بندی، گزینه ای عالی باشد.

    بیشترین مصارف این محصول درصنایع کاغذی در کاغذ های دیواری مقوا و مورداستفاده قرار میگیرد،لازم به ذکر است ک در صنایع های همچون صنایع های پلاستیکی ،چوبی و ... نیز کاربرد بسیار تاثیر گذاری را ایفا میکند.


  • - معرفی شرکت دانش بنیان پارس بافت گلستان و نقش آن در ارائه این نوآوری

بخش اول: ویژگی‌های کاغذ سنگی ضد آب

کاغذ سنگ، کاملاً ضد آب است و حتی کار چاپی انجام شده روی آن نیز هیچ تاثیری از مجاور بودن و یا غوطه‌ور شدن درون آب نخواهد گرفت. همچنین این کاغذ در برابر پاره شدن مقاومت می‌ کند، البته نه اینکه پاره نشود چرا که اساساً این نوع کاغذ از همان ابتدا هم با هدف بازگشت به چرخه بازیافت، تولید شده است.

 

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی کاغذ سنگی ضد آب

مشخصات کاغذ سنگی که با اسامی دیگری هم در بازار شناخته می شود برای آنها که در کسب و کارشان با کاغذ سر و کار دارند لازم است.
این محصول در واقع شبیه کاغذ است که از مواد اولیه ای مانند کربنات کلسیم و پلی اتیلن پرچگال تهیه می شود.

ویژگی های منحصر به فرد کاغذ سنگی مانند مقاومت بالا، ضد آب بودن و …. باعث جذاب بودن کاغذ سنگی برای مصرف کنندگان شده است.

مشخصات کاغذ سنگی شامل گفتن از ویژگی های منحصر به فرد آن هم می شود.
یکی از مهم ترین این ویژگی ها ضد آب بودن این کاغذ است.
مقاومت آن در مقابل پارگی نیز از دیگر ویژگی های این کاغذ محسوب می شود و بافت آن بیشتر شبیه لاتکس است.
PH این کاغذ خنثی است و الکتریسیته ساکن را به خود نمی گیرد و بدون اسید است.در مقابل حشرات و روغن نیز به خوبی می تواند از خود مقاومت خوبی نشان دهد.
بافت آن سنگ دانه ندارد.
چگالی این کاغذ کمی از کاغذهای معمولی بیشتر است و عددی بین ۱ تا ۶/۱ را شامل می شود.
بافت آن را می توان شبیه بافت پوست تخم مرغ آب پز دانست.
می توان از آن برای بازسازی کاغذ سنگ مجدد استفاده کرد یا آن را مانند یک پلاستیک درجه دو بازیافت کرد.
این کاغذ در صورت تبدیل شدن به زباله آسیب به طبیعت وارد نمی کند و تحت تأثیر نوردهی تجزیه می شود.سطح کاغذ سنگ از کاغذهای معمولی نرم تر و صاف تر است.
حتی مانند مقواها و کاغذهای معمولی بعد از چاپ روی آن به روکش های سلفون و لمینت هم نیازی نخواهد داشت
و بافت آن خود به تنهایی کامل و مسطح است.
در زمان سوختن دود سمی از آن خارج نمی شودواد اولیه مهمی که در ساخت و تولید آن کاربرد دارد پسماند معادن و مراکزی است که سنگ مرمر را برش می دهند
و آسیاب می کنند و به پودر سنگ تبدیل می کنند.
در تولید آن از اسید و سفیدکننده استفاده نمی شود.
مهم ترین مسئله درباره این کاغذ استفاده نکردن از آب در ساخت آن است.
از این کاغذ می توان برای انواع چاپ افست و لترپرس استفاده کرد و در برابر حرارت هم بسیار مقاوم است.
-

مقایسه با کاغذ سنتی و مزایا و معایب این نوع کاغذ

 

جواب این سوال : میان کاغذ سنگی با کاغذ های گلاسه و یا تحریر تفاوت های زیادی وجود دارد. این تفاوت ها باعث شده اند که کاغذ تولید شده از سنگ در مدت کوتاهی بتواند جایگزین کلیه کاغذ و مقواهای تولید شده از چوب درختان شود.
تفاوت میان کاغذ سنگی با کاغذ های سلولزی مختلف از جمله کاغذ های گلاسه و تحریر به قدری زیاد است که عده ای با نامگذاری کاغذ سنگی مخالف بودند. و بر این عقیده بودند که بهتر است به آن فیلم سنگی گفته شود.
این تفاوت ها در بافت کاغذ سنگی نهادینه شده و شخصیت آن را تشکیل داده اند. همچنین تمامی ویژگی هایی که موجب ایجاد تفاوت میان آنها شده اند، عواملی هستند که نقاط ضعف کاغذ های سلولزی به شمار رفته و هزینه های زیادی برای رفع آن ها انجام می شود.
یکی از این ویژگی ها مقاومت بالای کاغذ تولید شده از سنگ است. زیرا این کاغذ در برابر عوامل زیادی از قبیل:‌ کشش و پارگی، آسیب حشرات، تغییرات دمایی، قرار گرفتن در معرض آب و روغن و نیز شعله ور شدن مقاومت بالایی داشته و آسیبی نمی بیند.
هریک از این ویژگی هایی که به شکل خلاصه بیان شده دنیایی از شگفتی بوده و سبب می شوند تا کاغذ کربنات کلسیم به مراقبت هایی که عموما از محصولات سلولزی انجام می شود، نیازی نداشته و دوام و طول عمر آن بالا باشد.


-  همانطور که در بالا اشاره کردیم این دستگاه بسیار خاص توسط شرکت پارس بافت طراحی دشه و اسم این محصول دستگاه تولید کاغذ سنگی شرکت دانش بنیان پارس بافت گلستان
- فرایند تولید و مراحل تولید این نوع کاغذ رو هم در بالاو پست های قبل اشاره کردیم 

این تکنولوژِ و محصول کاملا بومی‌سازی  شده و محصولی کاغذ سنگی ضد آب ضد حشره و ... رو تولید میکنه